آموزش ساده ایجاد انیمیشن در Flash

فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


آموزش ساده ایجاد انیمیشن در Flash

ا

آموزش ساده ایجاد انیمیشن در Flash

در این پست می خواهیم اولین آموزش در مورد فلش رو بزاریم که امیدوارم خوشتون بیاد . البته خود بنده هم جدیدا در حال یادگیری فلش هستم پس لطفا سوالای سخت سخت نکنید ^_^ .

این بحث پایه ای و در حد تازه کارایی مثل خودم هست و احتمالا برای دوستانی که در فکر یادگیری Adobe Flash هستند مفید خواهد بود.

کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که یه دکمه در صفحه داشته باشیم و وقتی روی آن کلیک کردیم ، یه شکل در صفحه به حرکت درآید .

لطفا با ما همراه باشید در ادامه آموزش

پیش نمایش

نکته : نرم افزار مورد استفاده ما Adobe Flash Professional CS5 است .ولی حتی با micromedia flash 8 هم قابل انجام است .

قدم اول

یک سند جدید در فلش بسازید و با فشردن دکمه O ، ابزار Oval را انتخاب کنید.یک دایره مانند شکل زیر در صفحه بکشید

 

برای اینکه شکل دقیقا در مرکز صفحه قرار بگیرد ، به پنل ALIGN رفته و مطابق شکل زیر عمل می کنیم

قدم دوم

برای اینکه شکل مان را به عنوان یک دکمه استفاده کنیم باید آن را تبدیل به سیمبول دکمه کنیم.پس با استفاده از دکمه V ،ابزار Selection را فعال می کنیم و با آن شکلمان را انتخاب می کنیم (به وسیله کشیدن و رها کردن موس در اطراف آن) و سپس دکمه ی F8 را فشار می دهیم .حالا در کادر باز شده گزینه Button را انتخاب می کنیم مانند شکل زیر :

حالا باید کمی اکشن اسکریپت بنویسیم تا وقتی روی این دکمه کلیک شد ، به فریم دوم منتقل شویم .اتفاقی که در فریم دوم می افتد شروع انیمیشن حرکت شکل دیگر است که در ابتدا گفتیم .یعنی در فریم اول فقط همین دکمه را خواهیم داشت و بعدا در صورت کلیک این دکمه به فریم های بعدی می رویم . البته برای تکمیل این فرایند ، می بایست به فریم اول ، فرمان Stop دهیم که در ادامه خواهیم دید .

حالا روی شکل راست کلیک کرده و گزینه Actions را انتخاب کنید تا پالت اکشن ها باز شود.از علامت + گوشه به مسیر زیر رفته و گزینه On رو انتخاب کنید.

حالا در کادر باز شده گزینه Press رو انتخاب کنید و در بین کروشه ها ، تابع gotoAndPlay را وارد کرده و مقدار ۲ را به آن پاس دهید .کد نهایی به این شکل خواهد بود :

1
2
3
on (press) {
    gotoAndPlay(2);
}

 

قدم سوم

حالا مطابق شکل زیر یک لایه جدید ایجاد می کنیم

در Timeline، روی فریم ۱ جلوی لایه دوم راست کلیک کرده و Actions را می زنیم.از مسیر زیر فرمان Stop را که در قبلا گفتیم همینجا اضافه می کنیم

حالا روی فریم ۲ جلوی لایه دوم کلیک کرده و دکمه F6 را می زنیم تا یک فریم کلیدی(Key Frame) ایجاد شود.با دکمه های O یا R مانند قدم اول ، یک شکل در سمت چپ صفحه می کشیم که قرار است حرکت کند.

روی فریم ۳۰ کلیک می کنیم و دوباره دکمه F6 را می زنیم .حالا شکل را انتخاب کرده و به سمت راست منتقل می کنیم.روی یکی از فریم های بین ۲ و ۳۰ راست کلیک کرده و گزینه Create Shape Tween را انتخاب می کنیم .فرایند ساده انیمیشن مان هم تکمیل شد و می توانیم کار را تست کنیم .

دکمه های Ctrl+Enter را بزنید تا نتیجه کار را مشاهده کنید.اگر مراحل را درست انجام داده ب





تعداد بازديد : 231

تاریخ انتشار: ساعت:
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف